טיפים לבחירת שיש למבנים שנבנו בשיטת בנייה קלה





    טיפים לבחירת שיש למבנים שנבנו בשיטת בנייה קלה

    בכל מקום מדברים ומציינים על שיטת הבניה הקלה כפאר היצירה וכפתרון מופלא למצוקת הדיור של הזוגות הצעירים. אנחנו לא באים לסתור את הדברים האלה, הם נכונים ומדויקים, אך יש גם אלמנטים שדורשים תשומת לב יתרה מאחרים. בהרבה מהמקרים כאשר מדברים על בנייה קלה לא מדברים על הפרקטיקה אלא רק על היתרונות כמו מהירות הבנייה והעובדה כי מדובר על בנייה אקולוגית, לכן החלטנו לכתוב מדריך קצר עם טיפים לבחירת שיש למבנים שנבנו בשיטת הבנייה הקלה.

    האם יש הבדל בין בחירת שיש למטבח לבין בחירת שיש לבנייה קלה?

    שיש הוא חומר גלם ורסטילי, בניגוד למה שחושבים הוא לא רק משמש לחיפוי מטבחים. תוכלו למצוא סוגים רבים של שיש, כאשר כל סוג יעניק סט תכונות אחרות לגמרי. השאלה הראשונה שצריכה להישאל בבואנו לבחור שיש למבנה או למטבח, היא שאלת השימוש. כל שימוש ידרוש תכונות אחרות ולא בטוח ששיש שמתאים לחיתוך יתאים כאלמנט עיצובי.
    לכן, בבואנו לבחור שיש למבנים שנבנים בשיטת הבנייה הקלה, אנחנו צריכים קודם כול להבין מהי הפונקציה של השיש בפרויקט.

    בחירת שיש למטבח ובחירת שיש לבניה קלה הן לא משימות שונות במהותן, ההבדל היחידי הוא שבעוד שיש למטבח נועד בהכרח לשימוש יום יומי ולכן נחפש אחר שיש בעל עמידות גבוהה ותחזוקה נוחה. שיש שבו נשתמש כפרט דקורטיבי לא ידרוש את אותן התכונות ונסתפק יותר במראהו הכללי.
    אם הגעתם עד לנקודה הזו, ועדיין לא הבנתם היכן משתמשים בשיש בבנייה הקלה, אז הכנו רשימה קצרצרה עם כמה דוגמאות:

    • גרמי מדרגות
    • ריצוף
    • גימור תקרה
    • כיורים וחדרי אמבט
    • ריהוט מודרני

    טיפים וכללים לבחירת שיש לכל מטרה

    • הדבר הראשון שאנחנו רוצים להגיד לכם, הוא דווקא דבר שעל דרך השלילה. אל תבחרו שיש רק על פי טרנדים חמים. לפעמים עדיף להשתמש בחומר גלם שפחות פופולרי באות נקודת זמן, למען בחירה של חומר גלם שידוע כי הוא איכותי ומחזיק מעמד שנים רבות. שיש הוא דבר יקר, אל תבצעו בחירה על סמך תחושה או כי לשכנה יש כזה, השקיעו מחשבה בבחירת השיש והתייעצו עם אנשים מקצוע.
    • הדבר השני שחשוב לבדוק בשיש, הוא אלמנט האחריות. לא כל חברה שמייצרת שיש מספקת את אותה האחריות, חשוב מאוד לוודא מבעוד מועד מה תוקף האחריות ומה בדיוק היא כוללת. זה אולי יכול להישמע טריוויאלי, אבל תופתעו לגלות שרבים האנשים שרק מוודאים כי יש להם אחריות אך לא מעבר לכך.
    • באיזשהו אופן, את הטיפ השלישי שלנו כבר אמרנו בפסקת הפתיחה, אך הוא חשוב ולכן אנחנו רוצים להדגיש אותו. חשוב שתבינו לעומק ובצורה ברורה, מה את עומדים לעשות עם השיש והיכן הוא עומד להיות מותקן. כיוון שבפרויקטים של בנייה קלה אפשר להשתמש בשיש למגוון שימושים, אנחנו רוצים להבין קודם כול מה מטרת השימוש בשיש ורק לאחר מכן נוכל לבחור את סוג השיש.
    • שאלת העיצוב אל מול הפרקטיקה. זוהי שאלה כמעט פילוסופית, האם אנחנו רוצים את השיש היפה והמרשים ביותר או את זה הנוח ביותר? למשל אם קניתם פנטהאוז מרשים ועשיתם עיצוב פנים מודרני, בטח תרצו שיש יוקרתי ומרשים או לחילופין אם אתם משפחה אם ילדים ואתם נוהגים לבשל ולהתשמש במטבח באופן קבוע, הפרקטיקה תהיה הבחירה הנכונה עבורכם. יש כאלו שיגידו לפה ויש כאלו שיגידו ההפך, אנחנו ממליצים לכם לשאול את עצמכם את השאלות האלו וכמובן גם להתייעץ עם הפרטנרים שלכם בנוגע לבחירה.

    אנחנו מקווים שהצלחנו לפתוח לכם את העיניים ולסייע לכם, אפילו במעט, בתהליך הבחירה המלחיץ של שיש לפרויקט הבא שלכם. זכרו שמדובר על בחירה אחת מסך של המון בחירות הקשורות לבית החדש שאתם בונים, קחו את הזמן לבצע את הבחירות הנכונות ואל תתנו לאיש להלחיץ אתכם.

    עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

    שיש איטלקי – או גרניט פורצלן – כבר לא חייבים לבחור!

    שיש איטלקי – או גרניט פורצלן – כבר לא חייבים לבחור!

    שיש איטלקי הוא שם דבר, ביטוי נרדף ליוקרה ואיכות. כיום אפשר למצוא שיש איטלקי גרניט פורצלן ברמה גבוהה, המגיע מיצרנים איטלקיים נפלאים ומציג את האיכויות המכניות והעיצוביות – כמו שרק האיטלקים יודעים. הסיבות לבחור שיש איטלקי גרניט פורצלן פריטי עיצוב איטלקיים ידועים מאז ומעולם ברמה גבוהה של סגנון ואיכות גם שיש גרניט פורצלן מאיטליה הוא […]

    שולחנות שיש איכותיים – עיצובים בלתי נשכחים

    שולחנות שיש איכותיים – עיצובים בלתי נשכחים

    שולחנות שיש איכותיים הם פריט ריהוט מיוחד במינו, מלא אלגנטיות ויופי, שמביא איתו את הנצחיות של השיש והסגנון הקלאסי המלכותי. שיש ידוע בתור חומר גלם טבעי שנוצר בתהליכים אינטנסיביים, לחצים וטמפרטורות גבוהות לשנים ארוכות. כל אלה יוצרים בשיש עורקים ייחודים, שלל צבעים ודוגמאות שמתקיימות בכל פיסת שיש והופכות כל שולחן ליחיד ומיוחד. היתרונות של שולחנות […]

    משטחי שיש איכותי למטבח – הרבה יותר משיש

    משטחי שיש איכותי למטבח – הרבה יותר משיש

    משטחי שיש איכותי למטבח צריכים להיות פונקציונליים ועמידים – אך גם מעוצבים בסגנון הנכון. שיש, גרניט, זכוכית מורנו, קוורץ ופורצלן כולן אפשרויות ראויות, אך אין ספק כי הן גם הופכות את הבחירה הנכונה לאתגר: עיצוב מטבחים נכון הוא איזון בין מה שנראה טוב למה שעובד טוב ולכן כדאי להכיר את חומרי הגלם לפני שאתם בוחרים. […]

    דילוג לתוכן