משטחי קוורץ – מה חשוב לדעת?





    משטחי קוורץ – מה חשוב לדעת?

    קוורץ הוא סוג של מינרל ששייך לקבוצת הסיליקטים ולכן הוא משמש בין היתר לטובת ייצור סוגים שונים של משטחים. התהליך שבו מייצרים משטחי קוורץ כולל התאמתו לחיפוי קירות המטבח, בניית אי ודלפק ולפעמים גם שילוב שלו כמשטח עבודה. במקור, קוורץ מתגבש לאורך שנים בבטן האדמה וזה גם מה שמקנה לו עמידות גבוהה.

    משטחי קוורץ למטבח זוכים להצלחה בגלל ההתאמה שלהם לצרכים של הלקוחות. ראשית, זהו משטח שעמיד מאוד לכתמים והוא בעל ספיגות נמוכה. שנית, ריכוז גבוה של מינרל הקוורץ הופך את המשטח לחזק למשך זמן ממושך. מבחינה דקורטיבית, אפשר להשיג משטחי קוורץ למטבח כמעט בכל סוגי הגוונים ובצבעים בהירים, כהים ואפילו ירקרקים.

    איך בוחרים משטחי קוורץ?

    הדרך ליהנות מהיתרונות של משטחי קוורץ כפתרון אידיאלי עבור המטבח או לחיפוי קירות, בניית דלפקים ובניית איים היא לבדוק את המפרט המלא שלו ביחס למחיר. כך למשל מבחינת משטחי קוורץ, מחיר נקבע לעיתים קרובות לפי דרגת האיכות, אך ניתן לחסוך בהוצאות על ידי השוואה בין המשטחים הקיימים והתייעצות עם אנשי מקצוע.

    במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע לגבי משטחי קוורץ, כדאי לברר לגבי המפרט שלו לעומת סוגים אחרים של שיש. את ההבדלים הכי בולטים ניתן לראות בין משטחי קוורץ רגילים, משטחי גרניט, משטחי שיש ואבן ואוניקס. למרות שכולם נקראים שיש, הם מהווים חומרי גלם שונים שלכל אחד מהם מאפיינים אחרים לגמרי.

    במילים אחרות, הדרך לבחור משטחי קוורץ למטבח היא לבדוק האם הם מתאימים לאופי השימוש ולקחת בחשבון שיקולים דקורטיביים. אפשר למשל להתרשם מקטלוג של סוגי שיש לפני שבוחרים קוורץ ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי עלויות התקנה, תחזוקה ומחירים לפי גודל ומפרט. אם מעוניינים בכך, ניתן גם לרכז את הבירור לגבי משטחי קוורץ מחיר יחד עם עלויות התקנה.

    היתרונות של קוורץ במטבח

    היכרות עם ההבדלים בין חומרי הגלם והתכונות שלהם היא למעשה רק השלב הראשון בעיצוב מחדש של המטבח. אם רוצים להשתמש במשטחי קוורץ על מנת לייעל את העבודה במטבח, צריך לבדוק באופן יסודי את התכונות ואת המחירים. במקביל, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי גודל משטח העבודה המתאים עבור המטבח והאופן שבו משטחי קוורץ יכולים להשלים אותו.
    אפשרות לא פחות טובה היא לשלב משטחי קוורץ באזורים שונים בבית ובחצר. יש למשל מעצבי פנים ואדריכלים שממליצים על משטחי קוורץ למטבח יחד עם רהיטי שיש בסלון ובמרפסת, כאשר המטרה היא להשיג תוצאה הרמונית של סגנון עיצוב אחיד עם קווים מנחים.
    לסיכום, משטחי קוורץ מיוצרים מאחד מחומרי הגלם החזקים ביותר שיכולים לשמש גם לטובת בנייה של משטחי עבודה למטבח. מלבד העמידות והמחיר הנוח, כדאי להזכיר את המראה המרשים של משטחי קוורץ למטבח ואת התאמתם לעיצוב מודרני.

    עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

    משטחי שיש איכותי למטבח – הרבה יותר משיש

    משטחי שיש איכותי למטבח – הרבה יותר משיש

    משטחי שיש איכותי למטבח צריכים להיות פונקציונליים ועמידים – אך גם מעוצבים בסגנון הנכון. שיש, גרניט, זכוכית מורנו, קוורץ ופורצלן כולן אפשרויות ראויות, אך אין ספק כי הן גם הופכות את הבחירה הנכונה לאתגר: עיצוב מטבחים נכון הוא איזון בין מה שנראה טוב למה שעובד טוב ולכן כדאי להכיר את חומרי הגלם לפני שאתם בוחרים. […]

    משטחי שיש איכותיים – מגוון שימושים וחומרי גלם

    משטחי שיש איכותיים – מגוון שימושים וחומרי גלם

    משטחי שיש איכותיים – בישראל, הכינוי “משטח שיש” מתייחס לשורה ארוכה של חומרי גלם, המשמשים ליצירת משטחי עבודה – בעיקר במטבח. עם זאת, אפשר לראות משטחי שיש מרהיבים ביופיים, פונקציונליים ועמידים גם בתפקיד דלפקי קבלה במגוון מבני ציבור ומסחר, בתור חיפוי לשולחנות מפוארים ויוקרתיים, אי למטבח, או אזור טיפוח בחדרי רחצה, לצד שלל פרויקטים יוקרתיים […]

    כיור שוקת יוקרתי – כיור שיש בקונספט עיצובי מיוחד

    כיור שוקת יוקרתי – כיור שיש בקונספט עיצובי מיוחד

    כיור שוקת יוקרתי עיצוב כיור שוקת הוא כיור מלבני רחב, יחסית ארוך ופחות עמוק לעומת כיורים אחרים. הוא קצת מזכיר שוקת שממנה שותים בעלי חיים ולכן השם המיוחד שלו. נוסף על מראה המיוחד שלו, כיור שוקת מגיע בדרך כלל גם עם מערכת ניקוז נסתרת, שמעניקה לו מעט מסתורין ומעצימה את היופי שלו. העיצוב המיוחד מחבר […]

    דילוג לתוכן